Waarom is geurmarketing belangrijk?

Geurmarketing is belangrijk voor elk merk om relevantie te kunnen creëren en behouden. Dankzij geurmarketing kunnen bedrijven het consumentengedrag en het moreel van hun werknemers beïnvloeden door emoties op te roepen. Het is een fundamenteel onderdeel van elke succesvolle marketingstrategie. Enkele van de voordelen zijn een hogere klantenbinding, merkimago en verhoogde verkoop. 

Welke geurverspreider is het beste?

1. De Smarscent: ideaal voor massagepraktijken, groepspraktijken, yogastudio’s, kantoren en kleinere winkels. Hij kan gemakkelijk de gewenste geurbeleving creëren in ruimtes van 60-80 m2. Met behulp van koude neveltechnologie worden aroma’s op basis van essentiële oliën in de ruimte gebracht. De gewenste intensiteit kan worden ingesteld met een schuifregelaar.
2. De Scent Experince: ideaal voor een winkel, een restaurant, een ziekenhuis en andere bedrijven. Deze professionele geurverspreider is efficiënt voor ruimtes tussen 100 en 800 m2.

Wat is geurmarketing?

Geurmarketing is een techniek die onze reukzin activeert met verschillende aroma’s die emoties en herinneringen oproepen in onze geest. Hierdoor leggen onze hersenen een link tussen het product en de opgeroepen herinneringen. Dit kan leiden tot een positieve aankoopimpuls voor de consument. De doelstellingen van geurmarketing zijn het verhogen van de productverkoop, de klantenbinding en de merkwaarde.