Schone lucht in uw organisatie is onze zorg

oplossingen voor al uw rook-, stof- en geurproblemen

Effectieve geurmarketing toepassen in jouw bedrijf?

Snel naar: producten

Geurmarketing: wat is het en waarom is het van groot belang?

Geurmarketing helpt de beleving van uw organisatie positief te stimuleren. De werkplek wordt plezieriger ervaren. En daarnaast heeft wetenschappelijk onderzoek aangetoond dat geurmarekting mede bepalend is voor het koopgedrag van consumenten. Een goed gekozen geur draagt bij aan de klantervaring en stimuleert de koopprikkel. In de horeca zorgt geurmarketing ervoor om met bepaalde geuren een gezellige sfeer te creëren waardoor gasten langer blijven en meer drankjes bestellen.

Wat is geurmarketing?

Binnen de marketing verwijst geurmarketing naar alle maatregelen die met behulp van geuren een bepaald doel hebben. Meestal betreffen deze doelen verhoging van productverkoop, klantloyaliteit en merkwaarde. Een goed begeurde ruimte creëert een aangenaam gevoel voor consumenten waardoor zij langer willen verblijven.

De reuk is het zintuig dat het nauwst in verband staat met de hippocampus, een structuur in de hersenen die verantwoordelijk is voor ons geheugen.

Wat is het belang van geurmarketing?

Geur is misschien wel ons meest onderschatte zintuig. Het effect van geur op de beleving van een hotelgast, klant, bewoner, bezoeker of medewerker is groter dan de muziek op de achtergrond of de kleur van het tapijt. Ruikt het ergens vies dan bepaalt dit onmiddellijk ons oordeel over deze plek. Andersom werkt het ook. De gehaktballen van grootmoeder, de tomatensoep op zondag met Studio Sport op de bank. Geur bepaalt onze herinnering. Dit maakt het zo noodzakelijk en ook interessant om de geur in uw gebouw te beïnvloeden.

Het inzetten van de juiste geuren kan aankoopprikkels stimuleren

Als het niet lekker ruikt, laat ons dan helpen om deze vervelende geuren te neutraliseren. Denk in de zorg aan incontinentiegeuren, aan patiënten met open wonden, aan de soms muffe geur op PG afdelingen. Maar ook typische nare geuren veroorzaakt door vocht. Putlucht, wc groepen die niet fris ruiken, riooloverlast. Of de geur nadat een gebouw (deels) in brand heeft gestaan. Of lichaamsgeuren in kleedkamers van sportscholen, ziekenhuizen of fabrieken.

Het is minstens zo interessant om de geur op een positieve manier te beïnvloeden. Denk aan sauna’s, wellness centers, sportscholen, hotellobby’s, winkels. Geurmarketing is een opkomende manier om klanten te prikkelen. De aandacht te pakken, een positieve herinnering te creëren.

Behoefte aan advies of meer informatie?

De klantbeleving positief prikkelen of ongewenste geuren verwijderen. Extreme Air Products denkt graag met je mee om de geur in je gebouw te optimaliseren. Ontdek de mogelijkheden van geur op de productpagina van onze geuroplossingen. Heb je verdere vragen of wil je een vrijblijvend advies? Bel +31 20 6464028. Of ga direct naar ons aanbod geurproducten: